Veel gestelde vragen bij ZuiderSter.nl

Veel gestelde vragen

Onze klantenservice is er om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Heb je algemene vragen over de ZuiderSter, over onze winkel of onze webshop, kijk dan eerst hieronder bij de veel gestelde vragen. Het antwoord op je vraag staat er vast bij. Heb je een vraag die je niet bij de veel gestelde vragen terugvindt? Stuur ons dan een mail info@zuiderster.nl. Wij proberen je vraag binnen 48 uur te beantwoorden.

Wil je liever persoonlijk door één van onze medewerkers te woord worden gestaan, neem dan telefonisch contact met ons op.

Prijzen
Betalen
Garantie
Levertijden
Bestellen
Bezorging
Montage
Ruilen & retourneren
Onderhoud
Zuiderster account
Overig

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Zijn de bezorgkosten bij de prijs inbegrepen?

Nee, de bezorgkosten worden bij het afronden van je bestelling pas berekend. Wij rekenen hiervoor altijd een vaste prijs. Uitgebreide informatie over de mogelijkheden en kosten kun je teruglezen op de pagina Bezorgen & Monteren.

Hoe kan ik via de webshop van de ZuiderSter betalen?

Je kunt kiezen uit drie betaalopties:

– Direct afrekenen via iDEAL;
– Bij bezorging betalen aan de pakketbezorger;
– Afrekenen op het ophaalpunt als je de bestelling komt ophalen.
– Creditkaart
– Achteraf betalen

Voor meer informatie verwijzen wij je door naar betaalmogelijkheden

Moet ik mijn bestelling aanbetalen?

Wanneer je bestelde artikel niet op voorraad is vragen wij om een aanbetaling, omdat wij het artikel voor je gaan bestellen. Dit doe je via een iDEAL-betaling. De aanbetaling is maximaal 15% tot 25% van je totale bestelling.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik die gebruiken?

Je kunt deze invoeren tijdens het afronden van je bestelling. Je vindt hiervoor een speciaal veld op het bestelformulier. Als je een geldige code hebt, wordt de korting automatisch verwerkt. Let er wel op, dat kortingscodes altijd een beperkte periode geldig zijn!

Heb je een geldige kortingscode, maar werkt deze niet? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je dan graag verder.

Hoe is de garantie geregeld bij de ZuiderSter?

De ZuiderSter staat voor kwaliteit. Wij leveren uitsluitend meubels van de hoogste kwaliteit en van zeer professionele leveranciers.

Ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontrole kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over het geleverde meubel. En natuurlijk kun je dan gebruik maken van onze garantieregeling.
Onze garantieregeling is gebaseerd op de branchevoorwaarden, die zijn opgesteld door CBW erkend InRetail. In het kort betekent dit het volgende:

Het kan voorkomen, dat een fabrikant een uitgebreidere garantie geeft. Je kunt dan uiteraard gebruik maken van die garantieregeling.

Je kunt alleen garantie krijgen voor schade die is ontstaan bij normaal gebruik en degelijk onderhoud.
Wij zullen altijd eerst proberen om het artikel te repareren. Je krijgt een vervangend artikel als repareren helaas niet mogelijk blijkt.

Houd er rekening mee dat acceptabele afwijkingen in bijvoorbeeld de kleur niet onder de garantieregeling vallen.

Een uitgebreide beschrijving van onze garantievoorwaarden kun je hier lezen.

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelde artikelen?

Het overgrote deel van onze collectie is uit voorraad leverbaar. Voor veel populaire producten betekent dit, dat deze binnen 2 tot 5 werkdagen bij je geleverd kunnen worden. Je kunt een leverindicatie vinden op de productpagina.

Gemiddeld geldt voor meubelen een levertijd van 6 tot 8 weken. Dit heeft te maken met de -vaak ambachtelijke- productie en het benodigde transport.

Wil je precies weten wat de levertijd van een artikel is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de voordelen van online winkelen bij de ZuiderSter?

Bij de ZuiderSter kun je winkelen zoals jij dat wilt. Weet je precies wat je wilt hebben? Dan kun je onze online winkel gemakkelijk doorzoeken. Weet je niet wat je zoekt en wil je daarom wat inspiratie opdoen? Dan surf je met hetzelfde gemak langs ons brede meubelaanbod.

Wat je ook naar onze online winkel brengt, je kunt altijd rekenen op onze geprezen service. Ook contact opnemen is een fluitje van een cent, en onze medewerkers staan je altijd vriendelijk en deskundig te woord.

Ik bestel voor het eerst op ZuiderSter.nl. Hoe werkt dat?

Allereerst: hartelijk welkom! Bestellen is heel gemakkelijk. Zie je een mooi artikel? Klik er dan op. Je komt dan op een speciale productpagina. Je vindt hier meer informatie over het meubel en eventuele opties. Op deze pagina staat tevens een bestelknop. Wanneer je hierop klikt, komt het product in je Winkelmandje. Het winkelmandje vind je rechts bovenin je scherm. Je vindt daarin een totaaloverzicht van je bestelling. Vanuit je winkelmandje kun je jouw bestelling afronden. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar het bestelformulier. Je kunt op het formulier aangegeven hoe je je bestelling wilt afrekenen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?

Als je je bestelling hebt afgerond, verschijnt een bevestigingsscherm. Daarop wordt al aangegeven dat de bestelling is voltooid. Achter de schermen wordt deze dan automatisch verwerkt. Binnen een paar seconden ontvang je ook een bevestiging per e-mail. Zodra je deze ontvangt, weet je dat de verwerking goed is gegaan. Heb je deze mail niet ontvangen? Neem dan contact op met een van onze medewerkers.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bij ieder artikel staat een indicatie van de levertijd. Nadat je een bestelling hebt geplaatst ontvang je van ons een bevestigingsmail. Wanneer je deze email hebt ontvangen zullen wij binnen 24 uur contact met je opnemen om een leverafspraak in te plannen.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?

Je hebt het recht een online geplaatste bestelling binnen 7 werkdagen te annuleren. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn online bestelling ophalen?

Dat kan zeker. We hebben een ophaalpunt in Capelle aan den IJssel. Het adres is Lylantse Plein 1 in Capelle aan den IJssel. Graag vragen wij je om een afspraak te maken met onze klantenservice.

Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten bezorgen?

De ZuiderSter bezorgt artikelen die via de webshop zijn gekocht in heel Nederland en België tegen een vaste prijs. Tijdens het bestelproces worden de kosten voor bezorging op een door jou gekozen adres berekend.

Ook kun je ervoor kiezen om de bestelling zelf af te halen in ons magazijn in Capelle aan den IJssel. Hiermee bespaar je op de bezorgkosten. Graag vragen wij je om een afspraak te maken met onze klantenservice. Uitgebreide informatie over de mogelijkheden en kosten kun je teruglezen op de pagina Bezorgen & Monteren.

Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten monteren?

Wil je dat monteurs van de ZuiderSter je meubelen op locatie voor je in elkaar zetten? Dat kan in combinatie met onze bezorgservice.
Neem voor een prijsopgave contact op met onze klantenservice. Montage is uiteraard niet verplicht, je kan er ook voor kiezen je meubelen zelf te monteren.

Kies je ervoor om de meubelen op te halen? Dan is montage door onze monteurs helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn aankopen ruilen, terugbrengen of terugsturen?

Voor aankopen via de webshop geldt dat je binnen een termijn van 14 kalenderdagen na de koop je aankoop kunt ruilen of retourneren.
Meer informatie over ons beleid inzake ruilen en retourneren vind je hier.

Heb je een klacht over een artikel, dan kun je die bij ons indienen per mail inclusief kopie orderbon, (detail) foto’s en omschrijving als servicemelding.

Uiteraard kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen er alles aan doen jouw klacht of probleem naar tevredenheid op te lossen. Hierbij hanteren wij de CBW-Erkend voorwaarden van branchevereniging Inretail als uitgangspunt.

Ben je niet tevreden omdat de kwaliteit tegenvalt, of omdat je aankoop beschadigd is? Dan verwijzen we je graag naar onze garantieregeling.

Meer informatie over ons beleid inzake ruilen en retourneren vind je hier.

Hoe gaat de ZuiderSter om met klachten?

Je kunt je klacht via het service formulier aan ons doorgeven. Uiteraard kun je ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice, maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 15:30 uur.

Na de ontvangst van je klacht neemt een van onze medewerkers zo snel mogelijk contact met je op. Mogelijk zullen we je vragen om wat meer informatie te geven, zodat we je klacht beter kunnen behandelen. De medewerker zal je vervolgens aangegeven hoe wij je klacht op zullen lossen.

We handelen je klacht verder af in overeenstemming met de CBW-Erkend branchevoorwaarden.

Hoe moet ik mijn gekochte artikelen onderhouden?

Om zo lang mogelijk plezier van je aankoop te hebben, is onderhoud essentieel.
Op deze pagina hebben wij voor jou de belangrijkste tips op een rijtje gezet.

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken, klik rechts bovenin op “account”. Daarna wijst het zich vanzelf. Zodra je account is aangemaakt, ontvang je een bevestigingsmail op je e-mailadres. Het is belangrijk dat je deze mail binnenkrijgt en opent. Hierin staat namelijk een unieke link, waarmee je bevestigt dat het e-mailadres van jou is en dat jij ook degene bent die het account heeft aangevraagd. Je account is pas actief nadat je op de bevestigingslink hebt geklikt.

Ben je vergeten een account aan te maken? Dan kan dat ook nog op de betaalpagina. Je krijgt daar de optie om in te loggen, of een account aan te maken.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten, wat nu?

Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”. Hier kun je het e-mailadres invoeren waarmee je het account hebt aangemaakt. Je krijgt daarna een link opgestuurd waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.

Blijf je problemen ondervinden met inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klik hier voor de contactpagina.

Hoe gaan jullie om met mijn privacy?

We verzamelen op onze website een aantal persoonlijke gegevens. Dit doen wel alleen als we die echt nodig hebben. Bijvoorbeeld om je bestelling af te ronden of om je betaling te verwerken.

We gebruiken je persoonlijke gegevens alleen voor commerciële doeleinden, als jij daar toestemming voor geeft.

We delen je gegevens alleen met derden als dat echt noodzakelijk is. Denk hierbij aan de pakketbezorger, die je bestelling moet afleveren.

Je vindt meer uitgebreide informatie over je privacy in onze privacyverklaring.

Maakt de ZuiderSter gebruik van cookies?

De ZuiderSter maakt beperkt gebruik van cookies. Dit doen we om jouw ervaringen in onze online winkel te verbeteren. En om het gebruik van onze website te analyseren, zodat we jouw ervaring continu kunnen verbeteren.

Je vindt meer informatie in onze cookie verklaring.

Wil je liever niet dat we cookies plaatsen? Dan kun je een aantal van deze bestandjes weigeren. Hoe je dit doet, verschilt per browser. Kijk hiervoor in je browser’s “Help”-sectie.

Geeft de ZuiderSter ook cadeaubonnen uit?

Nee, op dit moment is het nog niet technisch mogelijk. Wel kunnen wij een tegoedcode geven tegen vooruitbetalen, dit kan dan dienen als een cadeaubon. Indien je op de webshop gebruik wilt maken van een cadeau- of tegoedbon, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Heeft de ZuiderSter ook een klantenkaart of klantenspaarsysteem?

We waarderen het natuurlijk dat je vaker producten bij ons bestelt. Maar helaas hebben wij geen klantenkaart, spaarprogramma of ander loyaliteitsprogramma. Maar onze prijzen zijn altijd scherp, dus je hebt ook helemaal geen spaarprogramma nodig om hiervan te profiteren. Wil je op de hoogte blijven van onze acties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.