Ruilen en retourneren - ZuiderSter.nl

Ruilen en retourneren

Aankopen gedaan via de webshop

Voor aankopen via de webshop gelden wettelijke regelingen, waarbij je als consument recht hebt op volledige teruggave van het aankoopbedrag binnen gestelde termijnen. Zo geldt voor aankopen via de webshop dat je binnen een termijn van 14 kalenderdagen, ingaande op de dag na levering van je product, kunt ruilen of retourneren. Het artikel dient onbeschadigd en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te worden geretourneerd. In dat geval wordt het volledige aankoopbedrag inclusief de basis bezorgkosten, echter onder aftrek van de retourkosten, binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen door de ZuiderSter, aan je overgemaakt.

Enkele spelregels die in acht genomen dienen te worden:

De ZuiderSter vergoedt enkel de basis bezorgkosten die betaald zijn, gebaseerd op levering van het bezorgadres.
Additionele kosten, zoals met extra mankracht en/of de huur van verhuisliften worden niet gerestitueerd.
Additionele kosten, zoals met extra mankracht en/of de huur van verhuisliften die gemaakt moeten worden t.b.v. het retourneren komen geheel voor rekening van de klant.
De ZuiderSter brengt retourkosten in rekening ter hoogte van de basis bezorgkosten.
Je dient gedurende de zichttermijn het verpakkingsmateriaal te bewaren, aangezien dit verpakkingsmateriaal nodig is in geval van retourzendingen.
Als je nadrukkelijk vraagt om afvoeren van het verpakkingsmateriaal, dan zal hiervan melding worden gemaakt op de afleverbon en dient hiervoor te worden getekend. NB! Het retourrecht komt hiermee automatisch te vervallen.
In geval van een retourzending dien je per mail contact op te nemen met de klantenservice; aftersales@zuiderster.nl.
Je ontvangt per mail een retourformulier met een retournummer en er worden afspraken met je gemaakt over het afhalen of retourneren van de goederen.
Artikelen die middels PostNL bij je zijn geleverd dien je op eigen kosten en voor eigen risico te retourneren.

Heb je een klacht over een artikel?

De ZuiderSter doet haar uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit en levering van onze meubels. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Laat ons dat dan weten, want wij zien klachten als een mogelijkheid om onze service aan jou verder te verbeteren. Wij nemen alle klachten serieus. Je kunt je klacht via het serviceformulier aan ons doorgeven of telefonisch contact met ons opnemen. Wij zullen binnen 14 dagen de klacht inhoudelijk beoordelen en je berichten.

Beschrijf altijd zo duidelijk mogelijk wat de klacht is en sluit bij voorkeur foto’s bij.

Wij zullen er alles aan doen de klacht of het probleem snel en naar tevredenheid op te lossen. Hierbij hanteren wij de voorwaarden van branchevereniging Inretail als uitgangspunt, ondanks het feit dat wij geen lid zijn van Inretail.